sunnuntai 12. lokakuuta 2014

K: Päivä kuvina

Moi! 
Tällä kertaa ajattelin kertoa ihan tavallisesta arkipäivästä täällä. Ennen lähtöä mietin, että onko koko vuosi täynnä ohjelmaa ja suuria kokemuksia, ja kyllä niitäkin on, mutta on myös tietysti ihan tavallista arkielämää. Otin siis kuvia mun päivän varrelta viime keskiviikkona ja kerron siinä samassa mun arkirytmistä täällä.




6:56
Kännykkä herättää mut arkiaamuisin vähää vaille seittemän. Puen, meikkaan yms ja syön aamupalaa. Syön yleensä muroja, jugurttia tai leipää. Kouluun lähden kävelemään 20 yli kahdeksan ja lokerollani oon 25 yli, eli matka on tosi lyhyt. En tainnu koulupostauksessa mainita, mut siinä risteyksessä missä ylitän tien kouluun mennessä, ei oo suojatietä, vaan siinä päivystää joka aamu ja iltapäivä huomioliiviin pukeutunu tyyppi, jolla on STOP- merkki kädessä. Se saattaa jokaisen koululaisen tien yli henkilökohtasesti :D. Mun mielestä suojatien maalaaminen katuun vois olla vähän kätevämpää...



8.30.
Puol yhdeksältä alkaa tunti. Aluks soitetaan keskusradiosta "O, Canada" ja kerrotaan ilmoitusasioita. Ekaksi mulla on siis parenting, eli vanhemmuustunti, jossa me tällä hetkellä käsitellään teiniraskauksia ja niiden vähentämistä. 



9:45
Ekan tunnin loputtua on viis minuuttia aikaa siirtyä seuraavalle tunnille, mikä mulla on historiaa. Tällä hetkellä me käsitellään muinaista Egyptiä ja ens viikolla meillä onkin sitten koe. 


11.05.-11.55.
Lounasaika kestää 50 minuuttia ja syön yleensä Chloén kanssa, niinkuin keskiviikkonakin. En muistanu ottaa kuvaa, mutta taisin syödä kotoa tuodun omenan, välipalapatukan ja koulusta ostin poutine-annoksen. Kuvassa mun viimeviikolla syömä kanavarras, joka oli ehkä paras kouluruoka mitä oon ruokalasta ostanu. Mut on kyllä ikävä Suomen kouluruokaa! 



11.55 
Ruuan jälkeen mulla oli keskiviikkona kuorotunti. Iltapäivän tunnit vaihtaa siis paikkaa joka toinen päivä. Kuorossa harjotellaan lauluja, jotka me esitetään koulun Kaatuneiden muistopäivän tilaisuudessa marraskuussa.




13.15
Vikalla tunnilla mulla oli kuvista, jossa me piirreltiin meiän kaupunkipiirroksiin, väriteltiin niitä ja muokkailtiin. 



14.30 
Koulu loppuu puol kolmelta ja kotona oon yleensä 20 vaille. 


Koulusta tultuani syön yleensä välipalaks leipää tai sekotan jugurttii ja hedelmiä/marjoja. :) Syön niitä ja nautin sosiaalisesta mediasta, joka on koulun verkossa blokattu :D.



Noin 17.30.
Keskiviikkona olin luvannut kokata ja teinkin sitte kinkkukiusausta! Mun mielestä se onnistu tosi hyvin ja perhekkin ihan tykkäs! 


Syömisen jälkeen tein hissanläksyjä ja söin mun täkäläisiä lempparikarkkeja :D. 


19.00
Illalla katoin telkkarista Toronto Maple Leafsien avauspeliä, jonka ne kyllä valitettavasti hävis :/. Loppuillasta mulla ei kuvia oo, mutta kävin suihkussa, katoin YouTube- videoita ja menin nukkumaan vähän kymmenen jälkeen. Oon huomannu että tarviin täällä paljon eneän unta kun kotona, ja kyllä mä kotonakin nukuin aika paljon :D. Johtuu varmaan jatkuvasta enkun puhumisesta!

Siinä siis kertomus min hirmu kiintoisasta arkipäivästä täällä :D. Mun hostäiti yrittää löytää mulle kuoroa johon voisin osallistua iltaisin ja kunhan sulkkis alkaa niin saan vähän lisätoimintaa arkeen :).

1 kommentti:

  1. Heippa Kaisa! Kiitos kivoista kirjoituksista ja kuvista! On mukava seurata sun elämää siellä. Meillä tytöillä tää viikko syyslomaa. Ilona on mummun, pappan ja Helenan perheen kanssa Rhodoksella. Me muut kärvistellään täällä kotona ja töissä. Pidä kivaa, halit! Terv. Elina

    VastaaPoista