lauantai 24. toukokuuta 2014

Aloitusteksti nro 2

Moikka munkin puolesta ja tervetuloa blogiin!

Oon Netta, Kaisan pikkuserkku 17 wee, ja lähdössä 52 päivän päästä rotaryvaihto-oppilaaksi Australiaan, hui! Käyn Turun Puolalanmäen lukion musiikkilinjaa - laulan ja soitan pianoa - ja musiikin lisäksi mun harrastuksiin kuuluu valokuvaus.
Mulle on oikeastaan aina ollut itsestäänselvyys, että lähden vaihtoon (osittain ehkä siksi, että äiti ja kaikki muutkin sukulaiset ovat sitä mulle koko pienen ikäni toitottaneet), mutta Kaisan tapaan rakastan kieliä ja oon aina halunnut matkustella ja tutustua eri kulttuureihin. Ja kyllähän tuo Aussien lämpö ja ah-niin-ihana aksentti houkuttaa myös.

IMG_9925k

Mä en puolestani oo saanut vielä Australiasta mitään muuta infoa kuin sen, että jonnekin max. 3h ajomatkan päähän Melbournesta mut ollaan lähettämässä. Melbourne on siis Australian toiseksi suurin kaupunki (yli neljä miljoonaa ihmistä) maan kaakkoisosassa Victorian osavaltiossa, jossa esim. vuodenajan vaihtelut näkyy paljon suurimpaa osaa muita osavaltioita paremmin - talvella (Suomen kesällä) lämpötila saattaa laskea neljäänkin asteeseen. 


Eipä mulla tässä mitään muuta, kirjoittelen heti, kun saan sijoitustiedot tarkemmin. Lähtö jännittää ihan hirveästi, ja kun toisena päivänä odotan vaihtoa enemmän kuin mtään muuta, itken toisena päivänä jännitystäni ja ajatusta koti-ikävästä. Mutta nyt mennään eikä meinata, there's no turning back!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti