tiistai 7. heinäkuuta 2015

K: Arizona pt. 1

Moi! täällä Kanadassa ollaan taas! Tulin Arizonan reissulta kotiin sunnuntai-iltana ja eilen maanantaina olin Taylor Swiftin keikalla Ottawassa mikä oli kyl tosi upee kokemus! Ajattelin jakaa tän Arizonan reissun pariin osaan, koska mulla on niin paljon kuvia ja tapahtumia mistä kertoa. Joten tässä siis kertomusta ekasta parista päivästä. :)

Päivä 1 (26.)
Tulin kotiin päättäribileistä kaheksan aikaan aamulla, pakkasin kaikki valmiiks ja sitte yhden maissa lähettiin kohti Toronton lentokenttää mun hostäidin, -siskon ja -veljen kanssa. Matkalla oli tosi paljon ruuhkaa, joten oli hyvä et lähettiin ajoissa. Oltiin perillä puol neljän aikoihin ja hyvästelin hostperheen. Eka oli check-in, tullilapun täyttö ja sit immigration-tiskille. Siellä multa kysyttiin peruskysymykset siitä minne meen, millä asialla, millon oon ollu USAssa viimeks yms. Vähä neljän jälkeen oli valmista ja löysin mun portin ja ostin vähän ruokaa. 








Istuin portilla ku Google varotti että kone on myöhässä. Mut kentäl screenillä ei siitä sanottu mitään joten en ajatellu sitä sen enempää. Sitte sain viestin Hollylta Arizonasta, joka oli kuullu lentovastaavalta, että kone on tosiaan myöhässä, enkä tulis ehtimään koneeseen Chicagossa. Olin epäileväinen kun screenillä ei mainittu siitä, mut menin silti portin tiskille kysymään. Ja niin se oli, että lento Chicagoon tulis olemaan yli tunnin myöhässä, ja mun vaihtoaika siellä oli alunperin vaan 50 minsaa eli en tulis ehtimään Arizonan koneeseen. Virkailija yritti keksiä mitä tehtäis, vaihtoehdot oli lentää seuraavan aamun lennolla ja nukkua yö Toronton kentällä, lentää Chicagoon, nukkua yö siellä kentällä ja lentää aamulla, tai saada mulle paikka täpötäydelle lennolle Dallasiin, Teksasiin ja sieltä Tucsoniin, Arizoonaan. Viestittelin yhtä aikaa Hollylle, hostäidille, mun vanhemmille kotona ja mun vaihtarikaverille Janettelle, kysyen yöpaikkaa jos joutuisin jäämään yöks Torontoon. Loppujen lopuks pääsin Dallasin lennon varauslistalle, puol tuntia ennen sen lähtöä. Paikkaa mulla ei siinäkää vaiheessa viel ollu, joten jouduin oottelemaan viimiseen asti portilla muiden matkustajien mennessä koneeseen. Kun vihdoin sain paikan, olin niin helpottunu, vielä sisällä koneessakin odotin kauhulla että joku tulis heittämään mut ulos koneesta. Lento Dallasiin kesti vähän yli kolme tuntia kun se vihdoin pääsi lähtemää, jossain yhteyksissä oli ongelmaa joten kone oli myöhässä. Sitten huomasin että oli uus ongelma: koska kone oli myöhässä, ja aikataulun mukaan Arizonaan menevä kone normaalissa aikataulussa, olis mulla nyt noin vartti siirtyy seuraavaan koneeseen. Oli tuskallista oottaa laskeutuneessa koneessa ja melkeinpä juoksin koneesta pois. Juoksin terminaalin toiseen päähän mistä aikataulun mukaan lento tulis lähtemään, mutta sinne päästyäni huomasin että kylteissä luki Pittsburg. Tutkin sitte screeniä ja huomasin helpotuksekseni et huonon sään vuoksi (siellä siis sato ja ukkosti) lento Tucsoniin oli siirretty klo 21:00 sta klo 23:30n. Vietin sitte pari tuntia Dallasin kentällä, ostin ruokaa, pari matkamuistoo (ku kerran Teksasissa olin :D) ja katoin telkkaria, jossa uutisoitiin sinä päivänä säädetystä laista joka salli samaa sukupuolta olevien avioliiton kaikkialla USAssa. 















Lento Tucsoniin kesti vaan pari tuntia, ja olin onnekas ja mulla oli kolo penkkirivi itelleni, joten nukuin koko matkan :D. Perillä Tucsonissa olin vähän ennen puoltayötä paikallista aikaa, ja Brightonin aikaa vähä ennen aamukolmea. Ja koska en ollu edellisenä yönä nukkunu kun neljä tuntia, olin aikalailla poikki. Kun astuin lentokentän ovista ulos voimakkaasti ilmastoidun koneen ja terminaalin jälkeen, iski muhun kyllä aikamoinen aalto kuumaa ilmaa. Vaikka oli jo puoliyö, oli lämpötila vieläkin 28 astetta. Holly oli mua vastassa kentällä ja se ajo mut niiden kotii ja nukahdin aikalailla heti.

Päivä 2 (27.)
Nukuin aamulla pitkään ja sitte lähettiin Holly-äidin ja lasten, Ella 12, Michael 10 ja Wylder 5, kanssa kattomaan teatteriesitystä. Se oli lasten kavereiden teatterileirin loppuesitys ja oli kyl hauska, kerto Shakespearen elämästä. Sen jälkeen mentiin teatterin viereiseen dineriin syömään näitten kavereiden perheiden kanssa. Oli kyl kunnon jenkkidiner, kaikki sisustukset, ruuat ja kolikkopelit.












Kun oltiin syöty ajettiin kotiin ja hengailtiin iltapäivä vaan kotona. Illalla mentiin Arizona Desert Museumiin, joka on ulkoilmamuseo/kansallispuisto. Siellä oli kaikenlaista aavikon luontoo, kasvei ja eläimiä ja kaikkii eri näyttelyitä aidon aavikon keskellä. Tuli nähtyy puuma, skorpiooneja (sekä häkissä että ihan luonnossa, melkein astuin päälle), maantiekiitäjä- lintuja ja paljon kaktuksia. Oltiin siellä ihan iltaan asti ja kun tultii kotiin nukahdin taas nopeesti.























Cactus selfie! :D






Seuraavassa postauksessa kerronkin sitten meidän pari päivää kestäneestä reissusta Grand Canyonille!
Ps. Tänään tasan viikko Kanadassa jäljellä! Hui!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti