lauantai 12. heinäkuuta 2014

N: Two days to go!

Moikka!

Otsikosta voi kyllä päätellä mun fiiliksen ihan kokonaan. Kääk. Oikeestaan en oo vieläkään tajunnut, mihin oon itteni laittamassa, eikä pakkauspaniikki meinaa millään iskeä. Joten ei-kääk, pikemminkin hui.

Päivät on kulunut tosi nopeesti pinssien teon ja tuliaisten etsimisen parissa, ja alotin vasta tänään varsinaisen pakkaamisen (ok, en sitäkään kunnolla). Aina välillä tulee ahaaelämyksiä kuten "Tää on varmaan viiminen kerta vuoteen, kun siivoon meidän vessaa", mutta muuten en oo vielä kauheesti ruvennut tulevaa pahemmin miettimään. Äiti on mulle pienestä saakka kertonut vaihdosta, joten ehkä tämä jo monta vuotta sitten päässäni kehittynyt toimintasuunnitelma (1. puhu 2. puhu 3. hymyile 4. puhu) jotenkin alitajuisesti rauhoittaa. Oon lisäksi kuvitellut jo kaiken pahimman (en saa kavereita/en tule perheen kanssa toimeen/masennun/kenguru potkaisee päähän ja kuolen) ja tullut siihen tulokseen, että lähes kaikkeen voi itse hyvällä asenteella vaikuttaa.

Anyways, mitä pinsseihin tulee, tein kaiken (paitsi 30kpl rotaryn omia pinssejä + 48 kpl suomenlippuklipsejä) itse. Ostettiin äitin kanssa reilusti yli satasella tavaraa - maaleja, puuta, narua, hakaneuloja, pinssineuloja, liimaa...- joista oon nyt parin viikon aikana yrittänyt itelleni pinssejä väsätä. Musta omatekoset ja -näköset pinssit on kaikista kivoimpia, mutta jos halvemmalla (ja vähemmällä stressillä) haluaa päästä, kannattaa tilata pinssipohjia-tai kokonaan valmiita pinssejä.

IMG_4079g IMG_4083k

Yritin laittaa noihin kuviin mahdollisimman monipuolisesti pinssejä, joista siis kaikki 200 on erinäköisiä. Kaksi kuvassa näkyvää kiiltäväpintaista tein sillä mun ikivanhalla lasten pinssikoneella, ja toi muumipinssi on mun ehdoton lemppari! :-D Annan sen sitten jollekin kivalle tyypille, hehe. Ostettiin siis esim. tollasia puusydämiä, joihin ensin lakkasin kiinni kaapista löytyneitä Marimekko-serviettejä ja lopuksi liimasin pinssihakasen. Mulla meinasi tänään hermot mennä, kun sain vihdoin kaikki pienet koivusydämet tehtyä ja huomasin, että olin peittänyt lakalla myös joka ikisen 100 kappaleen hakasen - jouduin käymään jokaisen yksitellen läpi ja poistamaan saranoihin ja lukkoon menneen lakan. Niin, ja tosiaan: Australiaan ei saa viedä käsittelemätöntä puuta (tai oikeastaan mitään, tullin kiellettyjen tuotteiden lista on v a l t a v a). Pelkään varsinkin noiden mun koivusydämien puolesta, mutta näillä nyt mennään, eikä meinata. Päivittelen sitten joskus kohtaloni, nyyh.

IMG_4082k IMG_4070k IMG_4015f IMG_4076k

Tuossa vielä kuvia meikäläisestä ja bleiseristä. Nyt palaan pakkaamaan, wish me luck! Seuraavassa postauksessa olenkin jo Ausseissa! Ja kiitos Kaisa - kohta on sunkin vuoro! ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti