tiistai 22. heinäkuuta 2014

N: Singapore

Iiiiiiiisot moikat Ausseista!!

Tänään on tosiaan mun kolmas päivä Australiassa, ja musta on ihana sanoa, että kaikki on enemmän kuin hyvin. Tykkään mun isäntäperheestä, huoneesta, talosta, maasta ja kaikesta ihan hirveesti (ainakin kaikesta, mitä oon tässä kolmen päivän aikana nähnyt hehe), eikä mulla oo ollu vielä yhtään koti-ikävä, vaikka oon sentään ollu reissussa jo yli viikon (ok, tä ei oo vielä mitään, mutta silti!). 

En muista yhtään, mitä oon puhunut teille lähdöstä sun muusta, joten tässä vielä uusille lukijoillekin tiivistettynä: Lähdin viime maanantaina muiden Oseaniaan lähtevien suomivaihtarien (plus yksi virolainen) Köpiksen kautta Singaporeen, josta sitten lauantaina erottiin ja lennettiin kukin omiin kohteisiimme Ausseihin ja Uuteen-Seelantiin. En oo ottanut täältä vielä yhtäkään kuvaa, mutta toivottavasti kuvat paahtavan kuumasta Singaporesta kelpaa! Oltiin siellä siis lähinnä tutustumassa toisiimme ja valmistumassa tulevaa varten, ja koko oleskelu tuntui lähinnä lomalta kaverien kanssa - ohjelmaa oli just sopivasti ja muu oli vapataa aikaa, jolloin voitiin mennä ja tulla ihan miten tykättiin. Oon niin tyytyväinen Rotaryyn tässäkin asiassa - oli ihanaa huomata, miten paljon meihin luotettiin: saatiin käyttää metroja, mennä syömään, lähteä vaikka yöllä ulos jos huvitti... Kerrankin nuorille annettiin vastuuta ja luottamusta siihen, että meiltäkin löytyy aivot. Ja ohjelma ei siis tosiaan ollut mitään opiskelua, vaan käytiin esim yhdessä syömässä, kierreltiin kaupunkia oppaan kanssa ja nähtiin nähtävyyksiä. Kaksi kertaa reissun aikana keräännyttiin hotellin altaalle tunniksi puhumaan vaihdosta ja käymään läpi sääntöjä, that's it :-)

Anyways, ollaan nyt pari päivää selvitelty perheen kanssa koulujuttuja ja tultu siihen tulokseen, että alotan koulun torstaina. Mun uniformu on hyvin, well, mielenkiintoinen, enkä saa olla koulussa hiukset auki saati käyttää meikkiä, kynsilakkaa, räikeää hiusväriä tai koruja. Otan joskus kuvan uniformuista (talvelle, kesälle ja urheilulle on omansa), mutta eniten mua naurattaa toi urheilupuku, johon kuuluu kaksi paksua kauluspaitaa ja shortsit :-D Mua jännittää kyllä toi koulu ihan hirveesti, koska a) koulun alue on VALTAVA (mä ja mun suuntavaisto o-ou) b) itse koulu on valtava (1600 oppilasta) c) mulla ei oo yhtään kaveria. Pelkään eniten sitä, että oppiaineet ovat liian vaikeita, nolaan itteni liiksassa (kilpailuryhmiin on pakko mennä, enkä oo eläessäni harrastanut mitään muuta liikuntaa kuin tanssia) ja että hukun väkijoukkoon, enkä tutustu kehenkään. No, torstaina nähdään, kääks. 

Toivottavasti mun teksti on ihan ymmärrettävää, koska on tosi vaikeeta kirjottaa suomea pitkästi, kun puhuu ja kuulee pelkkää englantia :-) Tässä siis kuvia Singaporesta, jos heräsi kysymyksiä niin kysykää pois!

Ps. Onko ok, jos postaan tänne ns. "turistikuvia", kun taas mun omaan blogiin vähän enemmän taidehömppää? Jos tajuutte yhtään, mitä tarkotan :-D
IMG_4887k IMG_4572c IMG_4611x IMG_4600g f IMG_4523c IMG_4839k IMG_4342kk 10554937_741716639224554_1025672845_nk IMG_4719k IMG_5007k IMG_5001d IMG_4787k IMG_4463f IMG_4586k IMG_4612c

2 kommenttia:

  1. Mikä sun oman blogin nimi on? :)

    VastaaPoista
  2. Netta ihania kuvia ja tsemppiä kouluun! Mulla alkaa jo huomenna ja oon ihan paniikissa, no kyllä me kaikesta selvitään kun oltiin tarpeeks hulluja tännekkin lähtemään XD

    VastaaPoista