torstai 16. lokakuuta 2014

N: Kuulumiset tiivistettynä & exciting news!!

Moi! Hei! Oon elossa! 

En ees tiiä, kuinka aloittaa - mulla on niin paljon kerrottavaa (johtuisikohan ehkä siitä, että oon kirjoittanut vaan pari hullua postausta näiden kolmen kuukauden aikana täällä Australiassa!?). Mun pitäisi itseasiassa olla tällä hetkellä skypessä Kaisan kanssa, mutta 14 tunnin aikaeron takia neiti on tainnut nukahtaa :-D Ei näy, eikä kuulu. No, mulle sopiva aika tulla päivittelemään blogia.

IMG_7258g

Aloitetaan nyt vaikka mun kolmen viikon lomasta, joka loppui edellisenä sunnuntaina. 

(Mun rotarycounselor, jonka piti tulla hakemaan mut 5.30 "to have a chat", tulikin jo ennen viittä, ja jouduin jättämään kirjoittamisen kesken, kello on nyt seittemän :-D)

Tosiaan; loma, Gold Coast ja Sydney. Odotin reissua niin innolla ja toivoin etenkin lähetyväni hostperheen kanssa, koska kuten jo sanottu, ei oikein tultu juttuun. Noh, reissu osoittautuikin olemaan mulle henkisesti todella raskas kokemus, ja päädyin viettämään kymmenien tuntien automatkat ja oikeastaan suurimman osan koko kahdesta viikosta täysin hiljaa, kuulokkeet korvilla koti-ikävän kourissa itku kurkussa. Kaikki siellä muistutti mua Suomesta, omasta perheestä ja lomista, ja pitkät automatkat yksin omien ajatusten kanssa vaan pahensi asiaa. Hostejakin luonnollisesti harmitti (vitutti) mun hiljaisuus ja murjotus, minkä tiedostaen tunsin (ja tunnen vieläkin) jo valmiiksi pahan olon lisäksi hirveää syyllisyyttä - hostit ystävällisyyttään vievät mut näkemään Australiaa, ja mä vietän suurimman osan ajasta suu mutrulla omissa oloissani? Lomaan mahtui toki myös hyviä hetkiä, älkää käsittäkö väärin, mutta koska mulla ja perheellä molemmilla oli tosi korkeat odotukset reissun suhteen, on harmitus ihan hirveä.

IMG_7228k

Nyt on tosiaan kulunut hieman yli viikko kotiin palaamisesta ja arki perheen kanssa ei vain yksinkertaisesti suju. Koko viime viikon pakoilin kotona olemista keksimällä itelleni tekemistä - kaikkea kävelemisestä joogaan - ja torstaina hostäiti tulikin sitten kysymään, että mikä mättää. Käytiin siinä sitten läpi pienoinen episodi sisältäen paljon itkua, huutoa ja parkua, ja päädyin lopulta pakenemaan tilannetta viikonlopuksi toisille rotareille kaupunkiin (paras viikonloppu moneen kuukauteen!).

Koko juttu on niin monimutkainen ja liikaa henkilökohtaisuuksiin menevä, etten pysty sitä täällä kokonaan aukaisemaan, mutta pähkinänkuoressa mua ja perhettä molempia ottaa päähän ihan tolkuttomasti, ettei homma toimi. Mua hävettää mun käytös ja kuten jo sanoin, tunnen jumalatonta syyllisyyttä varsinkin Gold Coastin reissusta. Enkä "käytökselläni" tarkoita, että olisin aivan hirvittävä asennevammainen angstaaja, vaan yksinkertaisesti sitä, etten oo pystynyt yhtään olemaan oma avoin itseni. Musta tuntuu, että oon taakka tälle perheelle - vieras, en perheenjäsen - ja aikaisempi muutto on paras ratkaisu molemmille osapuolille.

IMG_7074x

Kokonaisuudessaan on tosi kamalaa olla, kun ei edes itse tiedä, mikä on vialla; koti-ikävä vai hostperhe :-D Sunnuntaina taas havahduin asian vakavuudesta huomatessani itkeväni etupihalla Chrisin (rotarin, kenen luona yövyin) heitettyä mut kotiin - en halunnut mennä sisälle.

(En saanut tekstiä kirjoitettua maanantaina loppuun, mutta jatkan nyt!)

Okei, nyt niihin uutisiin. Menin siis maanantaina mun ihanan counselorin kanssa kahville, ja hän sekä perheen että mun kuulumiset kuulleena alkoi itsekin kallistua muuton suuntaan. Julie ei oikeestaan kertonut mulle perheen suhteen mitään uutta, vain sen, että hostvanhemmat ovat todella, todella harmissaan tilanteesta ja huolissaan musta, minkä mä jo tiesinkin. Hän ei kuitenkaan uskaltanut puhua muutosta sen kummemmin, lupasi vain ottavansa yhteyttä seuraavaan perheeseen.

IMG_6833k

No, arvatkaa mitä! Tiistaiaamuna kävellessäni täydessä rauhassa bussipysäkille sain puhelun counselorilta, joka julisti parhaimmat uutiset vähään aikaan - a) aikasempi muutto onnistuu b) muutto tapahtuu tänään. Ja mä shokissa, mutta onnellisena hymyilin koko loppupäivän leveintä hymyä moneen kuukauteen.

Tänään eletään siis torstaita, mun toista kokonaista päivää uudessa perheessä, ja voi vitsi mä olen onnessani :-D Rakastan mun uutta huonetta (teen pian huonepostauksen!), taloa (uima-allas ja spa check! Aivan ihanan moderni.) ja ennen kaikkea uutta perhettä. Perheeseen kuuluu äiti, isä, 17-vuotias (mun ikäinen) Jenn, 21-vuotias Steph, kaksi lintua (Charlie ja Snow) ja kaksi koiraa (Bingo ja Benji). Niin, ja perheenlisäystäkin on pian luvassa - ostetaan kana ja ankka! Ihan outoa, tunnen tosi monia, jotka asuvat ihan normaaleissa asunnoissa ankkojen ja kanojen kanssa!? Ei siinä mitään, tulee ainakin mielenkiintoista :-D

Mitä bloggaamiseen tulee, yritän aloittaa nyt ihan puhtaalta poydältä ja päivitellä kuulumisia useammin. Kahden blogin ylläpitäminen on ihan hirveen hankalaa, varsinkin vaihto-oppilaana, mutta katsotaan, mitä syntyy! :-)

IMG_6260k

(Kuvat Gold Coastilta ja Great Ocean Roadilta)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti