sunnuntai 7. joulukuuta 2014

K: Rotary Xmas party

Olin siis viime viikonloppuna Torontossa muiden vaihtareiden kanssa, ja tässä kertomusta siitä.




Perjantaiaamuna yks rotarylainen ajo mut ja Chloén juna-asemalle ja saavuttiin Torontoon puoliltapäivin.


Siel oli pari toimittajaaki kuvaamas juttuu black fridaysta mutta ei sitten päästy telkkariin...


Jotenki päädyttiin taas Starbucksiin :D
Iltapäivällä mentiin Toronton Eaton centre- ostoskeskukseen black Friday- ostoksille. Torstaina oli siis Amerikan kiitospäivä ja sen jälkeisenä päivänä on perinteiset alennusmyynnit, jotka on nyt alkanut yleistymään täälläkin, koska monet kanadalaiset lähtee yleensä rajan taakse amerikkaan alennusmyynteihin. Oli kyllä tosi paljon väkeä ja pitkät jonot, mutta ei ne jonot ja väkimäärät paljon joulun jälkeisistä alennusmyynneistä eronnu. 




Tornissa oli tollanen lasilattia, jonka päällä seisominen oli aika jännää!




Shoppailun jälkeen mentiin CN- toweriin joka on Toronton kuuluisa näkötorni. Oli kyllä hienot maisemat!




Yö vietettiin Toronton ulkopuolella olevalla kampusella ja aamulla suunnattiin takas Torontoon.






Lauantaina Toronton rotary-klubi järjesti vuosittaisen joulujuhlansa lapsille, ja me auteltiin siellä pukeutumalla pelleiks ja viihdyttäen lapsia. Oli ky tosi kivaa mut myös väsyttävää :D.



Todiste siitä että olin johdossa yhessä vaiheessa :D



Kun juhla oli ohi, mentiin junalla Oshawaan, jossa paikallinen klubi vei meiät keilaamaan. 




D 7070 exchange students!

Keilaamisen jälkeen annettiin joululahjat, mä sain piparitalosetin :D. Sitten mentiin ulos ja paistettiin smorseja nuotiolla.

Junaa odottaessa

Sunnuntaiaamuna mein junan piti lähtee Oshawan asemalta kahdeltatoista ja olla Cobourgissa varttia vaille yks. Yritin saada mein rotary counseloria kiinni kun en tiennyt kuka tulee hakemaan meitä asemalta, mut mun kännykkä ei saanu lähetettyä viestejä. No Chloé sai vihdoin sen kiinni ja saatiin kyyti järjestymään. Sitte saavuttiin asemalle ja tajusin että mun junalippu on mun sähköpostissa enkä saanu sitä auki ku ei ollut nettiyhteyttä kännykässä. Onneks junassa on wi-fi, joten ajattelin saada sen siellä sitte auki. Odoteltiin junaa kun kuultiin kuulutus että Toronton ja Oshawan välillä oli rata poikki, ja ei ollut tietoa millon juna tulisi, se oli vieläki Torontossa. Sanottiin et juna olisi arviolta puoli tuntia myöhässä. Rotaryt haki meille pitsat ja istuttii sitten juna-aseman lattial syömään pitsaa. :D Juna tuli sitten loppujen lopuksi tuntia myöhemmin ja noustiin kyytiin. Junassa oli wifi, joten rupesin äkkiä avaamaan sähköpostia ja etsimään mun lippua. Ja mun penkkinumero luki tietysti mun lipussa, joten seisoskelin nolona keskellä käytävää mun tavaroiden kanssa ku odottelin että hidas wi-fi avaisi sähköpostin. Pääsin istumaan ja löysin lipun, jonka konduktööri sai skannattua hetken säätämisen jälkeen. Pari kertaa juna pysähtyi ja huomattiin, ettei ollut kuulutuksia tulevista asemista. Ja en mä muistanut miltä Cobourgin juna-asema näytti :D. Oltii lisäksi kaikki ihan eri puolilla vaunua niin sitten kun se juna vihdoin pysähtyi oikeella asemalla ja mun vieressä oleva nainen varmisti että se oli Cobourg, mun piti huutaa muille että tässä meidän pitää jäädä pois. Lähdettiin sitten kaikki oville pienessä kaaoksessa, kun yritettiin hyvästellä muita, jotka jatkoi siitä seuraavalle asemalle, ja hakemaan meidän laukkuja, jotka oli oven viereisen kapean käytävän hyllyillä. Tungettiin sinne käytävään ja ruvettiin kaivamaan äkkiä meidän laukkuja esiin ja ensimmäiset meni oville ja huomas että ne oli lukossa. Nähtiin ikkunasta seuraavan vaunun konduktööri ja yritettiin huitoa sille, muttei se huomannut meitä. Chloe lähti sitten juoksemaan vaunun toiseen päähän koittamaan toista ovea. Se löys sieltä pari konduktööriä ja nähtiin kun se puhui niille ja huokaistiin jo helpotuksesta, mutta sitten juna lähti liikkeelle! Siinä vaiheessa kyllä pääsi muutamat kirosanat neljäl eri kielellä :D. No, ne konduktöörit taisi painaa hätäjarrua ja juna pysähtyi ja päästiin vihdoin ulos sieltä. Oli kyl stressaavin junamatka ikinä!

Siinä siis kertomus mein tän vuoden viimeisestä Rotary-viikonlopusta. Ens kerralla helmikuussa meillä on mukana myös ens vuoden tulevat vaihtarit, kuten mun kolmannen perheen hostsisko, joka valittiin Brightonin vaihtariksi!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti