keskiviikko 25. maaliskuuta 2015

K: March Break

Moi!
Tässä siis postaus mun March Breakin tapahtumista. Ison osan lomasta mä vietin ihan vaan kotona, mutta mahtu siihen viikkoon muutaki :).


Lauantaina mä menin sveitsiläisen vaihtarin Laran, ja sen klubin rotarilaisen kanssa käymään Warkworthin kylän vaahterasiirappi- tapahtumassa. Tää Maple Syrup Festival on tuolla iso perinne, oisko järjestetty ekaa kertaa jo 80- luvulla. Mentiin siis bussilla Warkworthin keskustasta sinne Sugar Bushiin, mikä on siis se paikka, missä mahla valutetaan vaahteroista ja keitetään siirapiksi.


Kanadalainen, huipputerveellinen Pancake Breakfast <3


Tollasissa isoissa kattiloissa brittiläiset ja ranskalaiset uudisasukkaat keitti sen vaahterapuun mahlan siirapiks.




Yks hauska juttu mitä tuolla sai koittaa, oli tollanen vaahterasiirappitoffee. Eli kuumaa siirappia kaadettiin tohon lumelle, ja sitte ku se oli vähä jähmettyny, se kieriteltiin ton tikun ympärille. Oli kyllä tosi hyvää, tosi tosi makeeta ainaki :D!



Mahlan keruuta


Päästiin oikeen rekiajelulle :D

Lara Sveitsistä

Nykyään mahla kerätään noitten putkien kautta



Lauantai-illalla mentiin mun hostperheen kanssa syömään Boston Pizza- nimiseen urheiluravintolaan. Se on tääl tosi suosittu, ja monet kokoontuu sinne kattoo tärkeitä jäkispelejä ja vastaavia. Mä oli nyt vasta ekaa kertaa, ja oli kyl hyvää ruokaa, niinku kuvista näkyy!




Sunnuntaina menin Whitbyyn, Toronton lähelle, jossa asuu mun vaihtarikaveri Mako, joka on Japanista kotosin. Mentiin kattomaan se uusin Tuhkimo- leffa, joka sattu olemaan ihan IMAXina! En oo ennen ollu IMAX-leffas, ja oli kyl tosi hyvä!



<3 <3


Makon hostien söpö koira!

Maanantaina me mentiin yhen Whitbyn rotarin kanssa niiden paikallisille vaahterasiirappijuhlille :D. Mulla oli siis tosi kanadalainen loma!









Vaahterasiirappikeksejä






Näilläki oli vaahterasiirappitoffeeta, se tehtiin vähän eri tekniikalla, mutta oli ihan yhtä hyvää.


Kanadan alkuperäisasukkaat keitti mahlasta siirappia tollasessa kuvassa näkyvässä, tukkiin leikatussa astiassa, pudottamalla sinne nuotiossa lämmitettyjä, kuumia kiviä. Oli kuulemma tosi pitkällinen prosessi! Nykypäivänäki yhteen ämpärilliseen siirappia tarvitaan 40 ämpärillistä mahlaa!


Pari kuvaa näistä Toronton ympäristön lähiöistä, joiden kaikki talot näyttää ihan samalta, ja niitä riittää silmänkantamattomiin!






Maanantaina, odottamassa junaa kotiinpäin 


Keskiviikkona menin aamulla mun hostäidin kyydillä keskustaan ja vietin aikaa kirjastossa, Brightonin pikkukahviloissa ja kaupoissa



Tiistain ja keskiviikon välisenä yönä Toronton ja Ottawan välisellä 401-moottoritiellä oli iso onnettomuus, joten liikenne ohjautu Brightonin kautta, mikä kyllä näky!



Kanadalainen herkku; ketsuppisipsit


Perjantaina menin Natalien ja Hollyn kanssa kattomaan Insurgent- leffaa

Sunnuntaina mentiin keilaamaan koko hosterheen voimin. En voittanu, mutta sain ainakin pari kaatoo! :D Muuten loppuviikko suju kotiin skypettäessä, lukiessa, rentoutuessa ja Game of Thronesin ekaa kautta maratoonatessa.



Siinä siis mun loma pähkinänkuoressa. Nyt oon ollu jo pari päivää takas koulussa, oli kyl kiva nähdä kavereita taas. Sain myös vähän selvyyttä ens viikon suunnitelmiin; tiistai ja keskiviikko mä ja Chloé vietetään Torontossa, sillä yks mein klubin rotareista on siellä kansanedustajana Ontarion provinssin parlamentissa, ja se vie meidät sinne kierrokselle. Torstaina chileläinen Amanda tulee meille kylään, ja perjantaina oon menossa mun juutalaisen kaverin perheen luo, niiden isolle pääsiäisaterialle! Mä odotan sitä innolla, se on kokemus, mikä ei varmaan kovin montaa kertaa toistu.

Mutta nyt meen pakkaamaan, huomenna iltapäivällä alkaa Quebecin reissu vähän päälle kuuden tunnin ajomatkalla Quebec Cityyn! Oon niin innoissani, en malta oottaa! :) Kirjottelen taas kun oon palannu sieltä.

1 kommentti:

  1. Ohhoh, onpa vaahterasiirapin ympärille järjestetty melkoiset festarit! Tästä lähtien vaahterasiirappia valuttelee pannukakkujen päälle enempi ajatuksella :) Mitä pancake breakfastissa on pannukakkujen kyljessä? Jotain makkaraa vai?? Mukavaa kevään jatkoa!

    VastaaPoista