keskiviikko 3. kesäkuuta 2015

K: Prom, Orientation etc.

Heissan! Taas on menny pari viikkoo viime päivityksestä, ja tässä kaikkia kuulumisia, kuten prom, vika rotary- orientaatio ja risteily. 

Synttäripaketti kotoa! 


Täällä oli viime viikolla oppilaskunnan vaalit, joten sitä ennen joka paikassa oli julisteita jotka kehotti äänestämään eri ehdokkaita. Vaalipäivänä oli salissa tilaisuus, jossa kaikki ehdokkaat piti puheen, joiden perusteella sitte äänestettiin oppilaita eri rooleihin; Prime Minister, Minister of Communication, Minister of Graduate Affairs yms.



Mun hostperheen tuttavaperheen söpö koira!


Musta ja Chloesta tehty lehtijuttu paikallislehdessä

Mun koulussa Prom- tanssit oli perjantaina, 22.toukokuuta. Mulla ei ne menny iha täydellisesti suunnitelmien mukaan, mutta tosi kiva päivä oli silti. Alunperin en ollu varma haluunko ees mennä promiin, koska en halunnu ostaa uutta mekkoo, kenkiä yms, koska mulla oli siis jo vanhat viime vuonna. Lisäks suurin osa mun kavereista on täällä luokalla 11, eikä päättävällä luokalla 12 jotka promiin menee. Kevätlukukaudelle kouluun tuli uutena Nafshiya, josta tuli mun hyvä kaveri ja se on luokalla 12, joten päätettiin mennä yhessä. Sitten alko mekon etsintä, koska halusin kuluttaa mahollisimman vähän rahaa. Lopulta sain mun naapurin vanhan prom-mekon lainaan. Toi väri ei oo ihan mun lemppari, mutta sain alunperin 400 dollarii maksaneen mekon lainaan ilmaseksi, nii olin tyytyväinen! Mun vanhojen mekko oli kans melko hillitty, joten nyt sain pukeutuu sitte kunnon prinsessamekkoon. :D Kutsuin promii myös Amandan, yhen mun parhaan vaihtarikaverin, koska sillä ei oikeen oo hyviä ystäviä sen koulussa, mutta se halus kuitenki kokee promin. Viikkoo ennen tansseja, Amanda soitti mulle ja sano, ettei se pääsekkään, sillä oli jotain aikasemmin sovittuna sen hostperheen kanssa. Promiin täällä Brightonissa kuuluu paraati ennen ite tansseja. Siinä on mukana kaikenlaisia ajoneuvoja; näitten tyypillisiä avolava-autoja, traktoreita, vanhoja vintage-autoja, moottoripyöriä, golf-kärryjä yms. Mun ja Amandan piti mennä mun hostisän auton lavalla, mutta kun se peruutti, piti mun keksiä äkkiä jotain. Viime hetkellä mun hostisä kysy sen kaverilta, jos se ajais mut paraatissa sen vanhalla autolla.



Perjantaina sain vapautuksen koulusta ja Rotary-kokouksesta, joten sain nukkuu kymmeneen asti! Pistin siinä kaikessa rauhassa itteni valmiiks, halusin välttää kaikkia ylimääräsiä kustannuksia, joten en menny kampaajalle tai mitään, ja loppujen lopuks koko promin loppusummaks tuli se 45$, jonka maksoin lipusta. Hostäiti tuli kotiin, autto mua pukemaan päälle mun valtavan mekon ja lähettiin keskustaan kolmeks. Odoteltiin valmistautumispaikalla tunnin verran ja kiertelin kattelemassa kaikkia eri autoja ja tapaamassa kavereita. Neljältä kulkue lähti liikkeelle ja ajettiin Brightonin keskustan läpi. Heiluttelin autosta meitä katsomaan tulleille ihmisille, ja monet ihaili mein vintage-autoo, ja monet pikkulapset mun prinsessa-mekkoo! :D








Kun tultiin perille curling-klubille jossa prom pidettiin, otettiin taas vähän kuvia (lisään niitä lisää kun saan ne kaikkien kameroista). Siellä oli kans punanen matto ja tiski, jolla annettiin lippu ja yks mein koulun opettaja, joka oli pukeutunu vanhanaikasiin vaatteisiin, kuulutti jokasen juhlallisesti, kun käveltiin sisään kaikkien taputtaessa. Se oli kyllä tosi siistii! :D

Mä ja Nafshiya!

Mä ja mun hostäiti Jocelyn. Taustalla näkyy Mr. Kinzinger, joka siis kuulutti kaikkien nimet :D


Prom itessään oli tosi kiva, mutta mulla ei sieltä sisältä oo paljoo kuvia, koska oli tosi hämärää. Mutta meiät oli jaettu pöytiin ja ekaks mentiin syötään illallista ja kakkua. Sen lisäks mitään ihmeellistä ohjelmaa ei ollu, tanssittiin paljon ja otettiin kuvia photoboothissa.

Amandita! <3

Lauantaiaamuna lähettiin sitten pirteinä Cobourgiin orientaatioviikonloppuun aamukaheksaksi. Aamupäivällä oli koulutusta, juteltiin tulevien, eli outbound- oppilaiden ja niiden vanhempien kanssa ja sitten lounaan jälkeen mentiin yhen rotarylaisen luokse allasbileisiin. Ekaa kertaa uimassa tänä vuonna ja paloin kanssa pikkasen. Sää oli koko viikon ollu tosi lämmin, ja niin myös lauantaina!


Yhteiskuvaa mein kansainvälisistä allasbileistä :D


Puolet porukasta heitettiin altaaseen, mä onneks vältyin siltä :D



Amanda ja Mako



Yöks majottauduttiin muutaman hengen porukoissa eri rotarylaisten luokse. Mä olin kahden outboundin, Brasiliaan menevän Baileyn ja Suomeen tulevan Samin, kanssa Porth Hopen kaupungin puolella. Aamulla mentiin taas yhden rotarylaisen luo, missä meillä ei ollut mitään koulutusta, pelkkää hengailuaikaa. Otettiin paljon kuvia ja oli kyl vähän surullista, koska tää oli vika kerta kun kaikki me inboundit ja outboundit oltiin yhdessä.

Siellä lähellä oli lampi, niin tietty meiän kaikkien piti käydä ottamassa kuvia siellä :D

Amanda, me, Mako and Chloé!




Mako, Lara and Mitchell





Meillä oli kaikilla bleiserit mukana, joten otettiin kans parit "viralliset" yhteiskuvat ne päällä. Toi mun takki alkaa olla jo aikalailla painava!









Kun tulin kotiin sunnuntaina, oli mun hostperhe niiden tavan mukaan koristellu talon mun synttäreiden kunniaks



Maanantaiaamuna, jollon mun synttärit siis oli, mun kaverit oli tullu koululle etuajassa ja koristellu mun lokeron, miten täällä on tapana. Olin kyl niin innoissani tosta, a huge thank you to Natalie, Brianna and Holly!! Sain kans lahjoja ja Reese's Piece's- kakun! Että ei paha synttäriaamu! :D




Mä ja (ei yhtään lavastettu) kuva mun lahjoista ja kakusta! :D Sain mun lempparikarkkeja ja sipsejä, hienon kortin ja paljon Kanada- kamaa!


Tuntu kyllä tosi oudolta täyttää 18. Ei vieläkään tunnu siltä, et olisin oikeesti jo täysikänen. Se ei oo kyllä mun elämään täällä oikeestaan mihinkään vaikuttanu, paitsi että saan allekirjottaa mun omat poissaololaput koulussa :D.

Mun kaunis synttärikortti (älkää kysykö...)

Päivällisen jälkeen mun hotperhe yllätti mut Dairy Queen- nimisen jätskipaikan kakulla, joista olin paljon kuullu. Oli kyllä maineensa verosta! Sain kans vähän jenkkirahaa mun tulevaa Arizonan- reissua varten. Iso kiitos hostperheelle myös kaikesta!



Näin maaoravan ekaa kertaa! :D




Perjantaina mentiin kotsanluokan kanssa käymään Toronton St. Lawrence Marketissa. Siellä oli kyllä vaikka mitä; vihanneksia, lihaa, kalaa, juustoo, leivoksia ja kaikenlaista ruokaa ympäri maailmaa.













Lauantaina oli taas uus reissu, rotarylaispariskunta vei mut ja Chloén saaristoristeilylle Thousand Islands- nimiselle aluelle. Se on St.Lawrence joen suulla ja erottaa Kanadan ja USAn. Siellä maisemat muistutti paljon Järvi-Suomea ja varsinki Turun saaristo hienoine huviloineen.





Oli vähän tuulista!













Tän viikon maanantaina oli Natalien synttärit, joten tällä kertaa koristeltiin sen lokero


Kirjakaupoilla eilen




Kiertelyä Brightonin keskustassa koulun jälkeen






Alle kuus viikkoo vaihtoa jäljellä, reilu 20 päivää Arizonan reissuun. En muista kuinka paljon oon siitä kertonu, mutta lennän siis 26. päivä Arizonaan, Tusconiin, missä asuu Holly, joka oli vaihtarina meillä kun mun äiti oli mun ikänen. Holly kävi perheineen Suomessa pari vuotta sitten ja nyt se vuorostaan kutsu mut kylään sinne reiluks viikoksi. Oon tosi innoissani tosta reissusta ja tosi kiitollinen rotarylle, jotka anto mulle luvan mennä. Tulee kyl olemaan niin erilaista Suomeen tai Kanadaan verrattuna!

1 kommentti:

  1. Tosi kiva postaus ja tuo blazerin kanssa käyttämäsi mekko sopii sulle huippuhyvin! Ihanaa reissua! ��

    VastaaPoista