tiistai 19. elokuuta 2014

K: 13 päivää Kanadassa

Moi! Palattiin tänään kolmen päivän roadtripiltä Niagaran putouksille ja pääsin vihdoin netin ääreen kertomaan mun ekoista viikoista täällä.












Torstaina saavuttiin Toronton lentokentälle yhdentoista maissa ja ajeltiin sitten pari tuntia mun hostäidin ja -veljen kanssa Brightoniin. Kierreltiin taloa, purin mun laukut ja lähdettiin sitten mun hostsiskon Meghanin kanssa kiertelemään kaupunkia. Mentiin jätskille Meghanin työpaikkaan karkkikauppaan ja ajelemaan Presqu'ileen, joka on siis maakunnallinen iso puisto/rannikkoalue, jossa on leirintäalue, hiekkarantoja, majakka yms.





Perjantaina käytiin lähikaupungissa hankkimassa mun uus Kanadan liittymä ja istuskeltiin uima-altaalla. Aamulla oli myös mun eka Rotary- kokous. Siellä oli ihan kivaa, ja saatiin hyvää aamupalaa, se vaan alko liian aikasin, seittemältä...




Lauantaipäivällä oleskelin vaan kotona, katoin telkkaria, istuin altaalla ja luin. Illalla rotary- klubi järjesti street dance- tapahtuman, jossa yhden rotarylaisen bändi esiinty ja klubi myi juomia. Pääsin sitten töihin Meghanin kanssa ja myytiin kyllä paljon juomalippuja! Musiikkikin oli ihan okei ja tunnelma oli tosi kiva.







Sunnuntaina mentiin hostäidin ja -isän kanssa läheiseen Bellevillen kaupunkiin, jossa järjestettiin "ribfest". Siellä oli siis monia eri kojuja, joissa myytiin ribsejä ja paljon muuta, kuten bändi, pomppulinna ja muita ruokakojuja.






Alkuviikosta sää oli aika huono, joten olin suurimman osan ajasta kotona, kattomassa telkkaria ja lukemassa kirjoja, kun olin maanantaina hankkinut kirjastokortin. Keskiviikkona innostuin jopa leipomaan pullaa! :D Maanantaina rotary- klubi järjesti klubien välisen barbeque- illan. Siellä oli myös klubien välinen karaoke- kisa johon mekin osallistuttiin, muttei kuitenkaan voitettu, sniff. :D





Torstaina mentiin shoppailemaan lähimpään ostoskeskukseen Meghanin ja mun tulevan host-siskon Breighanan kanssa. Perjantaina oli taas vuorossa aikainen rotary- kokous ja illalla menin Meghanin kanssa sen kaverin luo bileisiin, missä tapasin paljon mun tulevia luokkakavereita. Lauantai oli taas rento kotipäivä ja illalla mentiin naapuriin lapsenvahdiks.

Sunnuntaiaamulla suunnaattiinkin sitten kohti Niagaran putouksia, mutta siitä lisää ens postauksessa. Nyt nukkumaan, huomenna pitkä päivä Kingstonissa parin muun vaihtarin kanssa!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti