sunnuntai 24. elokuuta 2014

N: Kuveja kännykästä

Moikka pitkästä aikaa!

Äh, on niin vaikeeta alkaa kertoa mistään, kun koko ajan tapahtuu niin paljon kaikkea. Mulle kuuluu hyvää, kiitos kysymästä, huomisen liiksa on peruttu hahaha joten pääsen jo puol neljä koulusta. Mun koulussa on epäinhimillisen pitkät koulupäivät, ja on tosi ihana seurata vierestä, kuinka muut vaihtarit pääsee yhdeltä ja kahdelta koulusta - mä oon kotona aikasintaan puoli viisi (ja maanantaisin normaalisti koulua tosiaan viiteen...). Sen jälkeen ei sitten mihinkään enää kerkeäkään/uskalla mennä, koska kaupat menee kiinni viideltä ja täällä tulee pimeä tosi aikasin. Arki on siis vähän tylsää, mutta onneksi alotin viime viikolla tanssin (ekaa kertaa neljään vuoteen, dem feels)(ja tokan perheen äiti antoi mulle vuoden salikortin!!), joten nyt on ainakin aikaa treenata.

Mulla oli alussa monen muun tavoin ongelmia perheen kanssa - oon perheen eka vaihtari, ja koko perhe oli ekan kuukauden liian hermona päästääkseen mua yhtään mihinkään. Ekat neljä viikkoa menivät siis kirjaimellisesti neljän seinän sisässä, kunnes pimahdin (tämäkin kirjaimellisesti) ja kerroin kaiken (sen, etten saanut mennä juhliin, kaupunkiin kaverien kanssa tai aloittaa harrastuksia - tehdä mitään) mun rotary-counselorille, muille rotareille, kavereille ja jopa opettajille, ja nyt kaikki on tosi hyvin. Melbourne on ihana kaupunki, muut vaihtarit on ihania ja tykkään perheestä päivä päivältä enemmän. Ilmakin alkaa lämmetä pikkuhiljaan, ja lauantaina oli jo yli 20 astetta! Australian talvi haha.

Koska ajatus ei kulje, tässä mun mielestä outoja juttuja, joita australialaiset tekee:

- ketsuppi on siis "tomaattikastike", eikä ketsuppi
- hunajaa voin sijasta paahtoleivälle, what
- dinner syödään seitsemältä illalla...
- sisällä 17 astetta, minä suomalaisparka kuljen täällä tsiljoonan vaatekerroksen peittämänä
- TV huutaa koko ajan! öisin, aamuin, silloin kun syödän...
- niin, ja dinner ei suinkaan ole dinner, vaan "tea" (tää on murrejuttu tosin)
- sanalla "thongs" ei viitata alusvaatteisiin, vaan varvastossuihin
- teinit täällä käyttäytyy suomalaisten kymmenvuotiaiden tasoisesti :-)
- ei varsinaisesti ole outo juttu, mutta australialaiset on tosi lyhyitä! Kaikki pojat on mua leukaan asti, nyyh
- mäkkäriltä ei saa ranskiksiin ketsuppia, ellei pyydä kassalta erikseen
- kypäräpakko pyörällä ajaessa

...Lista pidentyy varmasti vuoden mittaan hehe :-D Tässä muutamat kuvat kännykästä, lisään myöhemmin kunnon kuvia. Olin perjantaina vaihtarikaverilla yötä, ja mentiin lauantaina kiertelemään pyörillä suburbia ja upeeta rantaa. Meillä on Melbournessa kyllä ihan mahtava vaihtariporukka!
photo 2 photo 1 photo 3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti