torstai 7. elokuuta 2014

K: New York osa 1

Hellou!

Täällä sitä nyt ollaan, Brightonissa, Kanadassa! Lennettiin tänään parin muun vaihtarin kanssa Nykistä Torontoon ja siellä mun hostäiti ja -veli oli mua vastassa. Oon tutustunu tänään taloon ja kaupunkiin hostsiskon kanssa ja on niin outoo olla täällä oikeesti, kun oon katellu paikkoja Google mapsista moneen kertaan! Huomenna ois vuorossa eka rotarykokous, joten sitä odotellessa! Tässä kuvia New Yorkista, selitän Nykin ohjelmasta yms myöhemmin lisää, nyt nukkumaan, aamukolmelta herääminen alkaa vähän tuntuu!


Päivitetty 12.8.

Maanantaina lähdettiin siis kaheksalta ajelemaan koko perheen kanssa Helsinkiä kohti. Saavuttiin kentälle hyvissä ajoin vähän ennen yhtätoista, hoidettiin laukkuasiat ja ehdin jutella parin vaihtarin kanssa. Puoli kahentoista aikoihin koitti sitten se kauan pelätty hetki, kun piti sanoa viimeiset heipat perheelle. Siitä selvittyäni menin turvatarkastuksen läpi ja alko parin tunnin odottelu ennen koneen lähtöä.

Lento sujui hyvin, vaikka pitkä (n.8 tuntii 10 minuuttii) olikin. Suurin ilonaihe oli ainaki mulla koneen henkilökohtaset telkkarit joista voi siis katsoa leffoja ja sarjoja ja kuunella musiikkia. Ite en siis oo ennen ollut noin pitkällä lennolla enkä en oo sellasta ennen käyttäny joten olin tosi innoissani!

Saavuttiin JFKn kentälle neljän maissa ja selviydyttiin läpi tullitarkastuksen, jota mä jännitin hirveesti! Haettiin matkalaukut (saapu ehjänä perille!) ja lähettiin bussilla kohti hotellia. Illalla meillä oli lyhyt koulutus jonka jälkeen käytiin Janetten kanssa hakemassa nopeesti iltapalaa lähikaupasta ja painuttiin nukkumaan.




Tiistaiaamuna syötiin aamupalaa (pannareita, pekonia ja donitseja, ah Amerikka) ja pidettiin toinen kokous. Iltapäivällä tehtiin bussikierros Manhattanin eri osissa. Tuli nähtyä Harlem, Upper East Side ja SoHo ja niiden lisäksi noustiin pois bussista katselemaan tarkemmin World Trade Centerin 9/11 Memorial'ia ja Vapaudenpatsasta. Jäätiin bussista Times Square'lla ja kulutettiin vapaa-aikaa kaupoissa kierrellen ennen puol kaheksalta alkanutta Disneyn "Newsies"- musikaalia, jota oltiin siis katsomassa. Musikaali oli kyl tosi upee ja mahtava kokemus! Mun eka (ja toivottavasti ei vika) Broadway-musikaali! Esityksen jälkeen jouduin pienen paniikin valtaan kun jäin jälkeen porukasta ja ehdin jo saada kahden minuutin kriisin, ennen kun löysin taas muun porukan! Käveltiin hotellille läpi öisen Times Squaren kuvia räpsien ja saavuttiin hotellille rättiväsyneenä.









Ei kommentteja:

Lähetä kommentti